niedziela, 11 grudnia 2016

Dworzec Kolejowy - Łódź Fabryczna

Dawno, dawno temu... za górami, za lasami... a dokładnie 16.10.2011 roku na blogu wrzuciłem zdjęcia, które zrobiłem przedostatniego dnia funkcjonowania starego dworca (polecam zajrzeć tu). Swój wpis zakończyłem pisząc: "Mam nadzieję, że za 4 lata z dumą zaprezentuję zdjęcia nowego dworca." - trwało to troszkę dłużej niż 4 lata, ale warto było czekać!
Dziś nastawiłem budzik na 4:30 co nie było łatwe, biorąc pod uwagę, że poszedłem spać gdzieś w okolicach 1:30. Udało się jednak wstać i jako tako zorganizować... ok 5:15 wjechałem na ul. Nowotargową i zjechałem do podziemnego parkingu pod nowym dworcem... Te parę lat temu brzmiałoby to jak jakieś science - fiction ale teraz to rzeczywistość. Na poziom dworca wjechałem nowoczesną windą... wchodząc do hali dworca byłem pod wrażeniem przestrzeni... dworzec jest o wiele większy niż można to pokazać na zdjęciach. Choć przecież byłem już tam podczas budowy to jednak już wyposażony, nowoczesny i ogromny dworzec robi piorunujące wrażenie. Ktoś napisał, że jest europejsko ale ja powiem więcej jest ŚWIATOWO. Ja nie będę szukał jakichś niedoróbek czy innych rzeczy, nie ma się czego wstydzić. Gdy zostanie wybudowany tunel pod Łodzią, a wokół dworca wyrosną nowe budynki to będzie coś niesamowitego. Czy wszystkim się spodoba? Nie da się dogodzić wszystkim, ale dziś rano na to nieoficjalne otwarcie - czyli przyjazd pierwszego oficjalnego rozkładowego pociągu - przyszło bardzo dużo, pozytywnie nastawionych ludzi i praktycznie było słychać same miłe słowa. Tak, o 5:30 w niedzielę na dworzec przyszła cała masa ludzi. I ja tam byłem i cieszę się, naprawdę się cieszę, że się udało! 

Jest! Pierwszy pociąg.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz