czwartek, 31 grudnia 2015

Odrobina luksusu :)

Nie zamieszczam tutaj zdjęć z degustacji whisky, na które uczęszczam ale dziś zrobię wyjątek... Grudniowe degustacje rządzą się specjalnymi prawami. W grudniu pozwalamy sobie na więcej, na coś szczególnego. Staramy się spróbować whisky starych, rzadkich i niestety jak na moją kieszeń koszmarnie drogich. Zazwyczaj whisky można opisać na zasadzie skojarzeń. Najpierw wącham i staram się wyłapać z czym kojarzy mi się ten zapach, to samo ze smakiem a na końcu z finiszem, czyli tym co zostaje na języku już po spróbowaniu i przełknięciu... Tym razem nie potrafiłem opisać co czuję, moje zmysły zostały zaatakowane przez coś wyjątkowego. Opis zawierał słowa oddające uczucia, jednak tak mało konkretnie jak chyba nigdy wcześniej... lekko wytrawny, intensywny, aksamitny, bogaty, złożony... Co to może oznaczać? Jeśli nie było się na degustacji to właściwie nic... ale jeśli się było... :) Zastanawiałem się kto kupuje takie whisky i dlaczego... No bo wydanie ok. 2000zł za butelkę to już dość spory luksus. Dla mnie takie degustacje to jest dokładnie taka odrobina luksusu, na którą czasem mogę sobie pozwolić. Dzięki temu rozumiem czemu bogaci ludzie wydają ogromne pieniądze na dobra luksusowe. Odpowiedź jest prosta - bo mogą! I bardzo dobrze... jeśli tylko można sobie na coś pozwolić to trzeba to robić. Po to w końcu pracujemy przez cały rok. Czasem trzeba sobie pozwolić na coś... 
Dlatego dziś życzę Wam wszystkim abyście w nowym roku mogli pozwolić sobie na odrobinę luksusu. Dla każdego to będzie coś innego... dla jednych ekskluzywna whisky, dla innych super auto, wakacje a może super buty. Dotknijcie w przyszłym roku luksusu, bo po prostu warto! Poza tym życzę Wam zdrowia, szczęścia i spełniania marzeń w nowym 2016 roku!

Modelki w składzie:
Glendullan - Glenlivet 18YO 55,6%
Blair Athol 27YO 54,7%
Royal Lochnagar 30YO 56,2%
Linkwood 29YO 57,4%
Port Ellen 25YO 50%



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz